BURGER MED GEDEOST, SVAMPE OG AUBERGINE

Om søndagen kan det være godt med en burger, denne udgave er præget af vinteren en smule.

1. Kødet er økologisk oksekød, man kan ikke være så fedt forskrækket når man skal lave sådan burgerbøf, den skal jo helst være saftig, det er simpelhen så kedeligt at få en tør bøf.

2. Aubergine er blåt skåret i skiver, blevet vendt i olie og krydret en smule med salt, peber og  timian (det virker til det meste ) og når man alligevel har kartoffelbåde i oven, valgte jeg også at bage disse i oven. Da de var ved at være møre, placerede jeg en skive gedeost på så osten lige smelter lidt.

3. Svampende stegte jeg på panden sammen med bøfferne.

4. Normalt ville jeg bage bollerne selv, men jeg havde ingen dej i køleskabet, derfor købte jeg Nettos bedste bud på noget der kunne være værd at spise.

5. Bollerne varme jeg også i oven og smurte dem med tomat pesto.

6. Kartoffelbådene, kan du vel næsten gætte dig til hvordan jeg lavede, jeg plejer at vende dem i olie, salt, peber og nogle gange noget paprika eller hvad jeg eller lige har lyst til, inden de går i ovnen.

Resten kan du nok regne ud🙂 nu jeg tænker over det ville et par skiver rødløg nok have gjort sig godt i denne burger.

Leave a Reply

